Saturday 1 September 2018

Akhirnya Pak Lah melepaskan ‘kemarahan’ yang terpendam terhadap 2M – Mahathir & Muhyidin

Akhirnya Pak Lah melepaskan ‘kemarahan’ yang terpendam terhadap 2M – Mahathir & Muhyidin

19,October 2008

1. Punca kemarahan Pak Lah dapat dibaca selepas sekian lama ‘menderita’ terseksa zahir dan batin dengan perangai dan juga lagak yang mengalahkan hero hindustan oleh 2M di atas. Mungkin silap tidak dimasukkan sekali satu lagi M iaitu Mukhriz, namun ia jelas kerana Pak Lah tidak mahu ia dilihat sebagai satu ‘bonus’ untuk menantunya KJ yang sedang mencari sokongan bagi merebut jawatan Ketua Pemuda Mac tahun hadapan.

2. Kesabaran Pak Lah harus dilihat sebagai reaksi di saat saat akhir ( jika berlaku ) sebagai PM. Beliau tentu akan melepaskan jawatan yang sangat dikehendaki oleh ramai orang yang tidak sabar termasuk M dari Johor di atas. Perbuatan yang mengkhanati kepercayaan dari Presiden parti demi kepentingan politik peribadi.

3. Tidak ramai orang mampu memendam rasa seperti Pak Lah selama bertahun tahun menahan asakan dan tumbukan bertubi tubi dari Mahathir dan team penyokongnya. Meskipun Pak Lah juga sedar tidak ramai yang sanggup melawan arus ‘ciptaan’ Mahathir yang melabelkannya sebagai pemimpin lembek dan lemah, tidak sama dengan Mahathri yang 22 tahun diangkat dengan begitu tinggi dan dipuji dari kanan kiri. Kita faham kenapa gelaran buruk tersebut diberikan walhal ia adalah hasil ‘perang dingin’ yang berlaku ekoran salah faham bahawa Pak Lah memusnahkan segala apa yang dirancang oleh beliau.

4. Mungkin sudah tiba masa Pak Lah menyerang sehingga ‘saat terakhir’ mempertahankan maruah dirinya yang selama ini dihina dan dipijak pijak oleh pembuli pembuli yang merasakan mereka sangat berkuasa dan mampu ‘melawan Tuhan’ …. Taktik bertahan mungkin sudah tidak relevan lagi dan saya cukup pasti Pak Lah akan menjadi semakin bersemangat menegakkan keadilan dan membasmi penyelewengan meskipun ia akan mengorbankan ‘jawatan’ PM yang sangat sangat diburu oleh semua.

5. Harapan kita moga Najib akan selamat sampai ke saat menjadi PM dengan selesa dengan sokongan yang melimpah ruah dari segenap lapisan masyarakat. Atau kita cadangkan sahaja peralihan dilanjutkan sehingga Najib bersedia dengan pertahanan luaran dan dalaman sebelum menjadi PM ke 6 menggantikan Pak Lah yang telah digelar oleh Bukan Islam sebagai Bapa Demokrasi Moden.

Kami penyokong Pak Lah akan bersedia mempertahankan beliau habis habisan dari serangan orang seperti Mahathir yang ‘cukup lama’ dibiarkan menjadi’batu api’ yang telah menggoncang kestabilan negara dan parti tunjang bangsa dan agama Islam di Malaysia..

Hidup Pak Lah !!!!!!!!

No comments:

Post a Comment